Musafiri

   Nu o fac in numele stiintei.

  Nu atrag tantari, foarte rar se dau ei la mine. De obicei, stau si ma uit la ceilalti cum sunt piscati de tantari. Probabil nu am sange gustos. Naiba stie. Dar oricum, asta e un lucru bun, intr-un fel.

  In schimb am tot felul de musafiri ciudati. Nu, nu ma refer la viermi intestinali.

 Odata mi-am cumparat flori, s-au ofilit si le-am aruncat. Am uitat sa arunc si apa din vaza. Astfel am ajuns eu sa cresc niste creaturi fascinante, ca niste viermisori, venite parca dintr-un film de groaza. Aratau ca niste viermi mici. Aveau 2 picioruse si un cap cat gamalia unui ac. Nu aveau „brate”.  Erau verzi. Cu piciorusele se prindeau de suprafata apei. Si in cea mai mare parte a timpului stateau asa, prinsi de suprafata apei cu capul in jos. Uneori ii agitam si inotau prinzandu-se de peretii laterali. Vaza e transparenta.  Se inmulteau. Desi stateam tot timpul meu liber cu lupa pe ei nu i-am prins facand fichi-fichi. Nu stiu cum se inmulteau. Ideea era ca numarul lor era in crestere, mica civilizatie evolua la mine-n vaza.

 Singurele vietati cu care eu am o problema sunt gandacii aia negrii si tari(de bucatarie? de balta? din cate am observat le plac locurile cu umezeala) si noua specie de albine imense care au ajuns si pe la noi. Atat! In rest ma intriga si ma fascineaza tot ce misca, fotositetizeaza sau respira.

 Astia micii nu imi provocau nici o repulsie. Eram fascinata de ei. Era o alta lume si, prin transparenta, imi era permis sa o vad, sa o urmaresc, sa o descopar.

   Cred ca se hraneau cu tot felul de vietati nufoartepluricelulare, specii de alge care s-au format in timp in vaza. Sau poate ca erau in flori. Deeesi! Nu pareau paraziti. Au trait vreo luna in vaza. Incet, incet civilizatia lor a disparut tot intr-o vaza. Nu i-am vazut murind si nici cadavre nu se depuneau pe fundul apei. Poate ca nu mai aveau ce manca in vaza si s-au canibalizat! Asta explica cum nu a mai ramas nimic dupa ei. Ultimul s-a dezintegrat si dizolvat probabil. Le placea soarele. Ii tineam in soare.

   Dupa ce mi-au disparut musafirii, am spalat vaza, am clatit-o foarte bine sa nu ramana detergent(posibil agent toxic pentru ei), m-am dus la aceeasi florarie, am asteptat sa se ofileasca florile si am asteptat asteptat si am tot asteptat. Nimic!!! Micii mei prieteni au disparut de pe fata pamantului! Am tot spus in stanga si in dreapta de ei dar nimeni nu a stiut sa-mi spuna ceva de specia lor. Am cautat in cateva carti dar nici pe aproape sa gasesc ceva asemanator ca aspect. Am tot incercat sa refac mediul de cultura. Nici urma de monstrulet mic, verde si dragut cu 2 picioare.

 Nu, nu sunt chiar atat de nebuna sa-mi fi imaginat totul. Am martori!!! Toti oripilati de micii mei prieteni. Dar aspectul fizic nu conteaza, nuuuu? :-))

  Asa ca, acum cred ca civilizatia lor s-a nascut si a apus la mine-n vaza!

 

  Anul trecut am avut un carabus si o buburuza care si-au gasit sa imbatraneasca si sa moara la mine pe balcon. Am incercat sa-i „dau afara”. Au venit inapoi. E adevarat ca nu as putea sa spun cu certitudine daca sunt aceiasi indivizi(dezavantajul de a trai langa o gradina botanica).

 

 Anul asta:

   Il tot imping. Dar e incapatanat rau asta. Ii caut un nume acum, sau cel putin o porecla. Oricum, ne imprietenim incet incet.

   Ma intreb cu ce se hraneste. Nu vreau sa fiu o gazda aiurea. Ca sa-mi duc gunoiul am fost nevoita sa pun o punga goala de gunoi. Nenea! Azi schimbam asternutul! Relax! Take iti easy!

2 comentarii

  1. io zic sa ii pui numele de verzila, sau topaila:)

  2. Mai degraba verzila ca topaila nu prea e.🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

