Marketing/grafitti

 Ca sa nu para aiurea spun de la inceput ca seara faina s-a continuat ieri seara cu niste alune proaspete.

   Tot vorbim de marketing si spunem cat de balet e facultatea aia(bine, ca am auzit ca si facultatea de drept ar fi de balet dar pe asta nu am crezut-o asa de usor). Ca orice student(sau ca majoritatea studentilor) sustin ca profesorii sunt de vina. Nu ai cum sa scoti din mine ceva bun daca nu tragi de mine si mai imi dai si 10 ca doar nu degeaba m-ai lasat sa copiez(ba mai rau, m-ai impins sa o fac). Ca o mica paranteza: eu nu stiu sa copiez, nu e vorba de curaj ci de nestiinta. In plus, nu pot sa pricep de ce as copia. Soptitul mi se pare acceptabil dar eu nu am examene orale. La scris, prin faptul ca soptesti nu poti sa faci lucrarea altcuiva, eventual ii cresti sansele la un 5 si la mai putine batai de cap avand in vedere ca riscul e mic sa vrea mai mult din moment ce intreaba. Si inca un plus, e absurd sa nu pot sa vorbesc de indicatii(etc) daca nu recunosc o formula(pe moment). Inteleg ca un subiect poate fi asa, dar nu aproape toate si nu cand formulele se diferetiaza cate 6 prin miiici modificari structurale. Pana la urma nu imi sunt testate cunostintele, imi e testata logica si acuitatea vizuala. Dar inaf iz inaf.

 Ziceam de marketing. Am dat peste o carte de marketing(nu stiu exact ce subclasa, ceva cu vanzari, grup de referinta, influente grup de referinta). Un mare(foarte mare) bla-bla pe care trebuie sa-l inveti. Daca poti sa tocesti si sa uiti dupa, bravo tie. Dar daca examinarea s-ar face corect la un examen din asa ceva am avea mult mai putini oameni specializati in marketing si mult mai buni.  Pentru ca eu am avut materii chiar importante, pline de clasificari si aproape banale gen: farmacologie. Daca vede vreun coleg ca eu scriu ca farmacologia e banala cu siguranta o sa aiba ceva de comentat. Asa ca am sa spun ca eu cred ca e cel mai greu examen de trecut in anul 4. Pentru ca atat de greu sa te gandesti la avantajele cai de administrare intravenoase fara sa te navaleasca dezavantajele! E cuplit(dpdv nervos) sa stai in fata lucrarii, sa vrei sa scrii tot ce-ti vine in minte si pisici! Sa fi total inafara subiectului!

  Multa lume comenteaza ca testele grila sunt fix-pix. Pe aia, eu ii provoc sa ia 10 la un test grila. Sa faca ei bulinetele perfect pe foaia aia si sa aiba ei incredere deplina in calculatorul care le citeste. Si sa raspunda perfect in 2 ore la 120 de intrebari menite sa-ti testeze rezistenta, concentrarea si logica(adica asa-i ca nu-i asa ca asa-i? varianta a) asa-i, b) nu-i asa, c) asa-i in situatia aia d) asa-i in situatia cealalta e) asa-i in situatia aia dar mai poate fi si in cealalta un pic daca ne gandim mai bine si daca tinem cont de „element capcana1” si de „cuvant capcana2”, in ideea in care cuvintele si elementele capcana seamana dar nu inseamna acelasi lucru si reusesc in acelasi timp sa nu chiar fie paronime; pentru eventualii colegi: imi cer scuze de superficialitatea cu care am simplificat varianta a,b,c, si d eliminand imbariligarea notiunilor si logicii). Si ca sa fie toata treaba si mai corecta, cel care a obtinut cel mai mare punctaj(chiar daca in cazul ideal asta ar fi insemnat nota 6) primeste 10. Bizar.

  Testele cu 5 subiecte si indemnul foii albe de a mazgalii ceva pe ea sunt foooarte bine gandite. Totul depinde de profesor. In ce stare e, are sau nu are pe cineva, merge bine treaba cu acel/acea cineva?, a dormit bine inainte sa se apuce de corectat?, ii place sa bati campii sau sa fi la subiect cat stii din subiect, nu vrea sa-i fac si-un masaj oare? oare? oare?. Am colegi care au facut un adevarat studiu de piata pe profesori reusind sa treaca citind(nu invatand) o data materia.

  ZIceam ceva de marketing. Nu e chiar asa de usor! M-am uitat si peste formulele lor de studiu de piata si alte fabuloshenii. Mie mi se pare complicat marketingu asta. Ca sa spun ca e ataaat de greu sa inveti toate clasificarile alea cu exemple si sa mai si stii ceva peste 2 ani.

  Ideea mea pe ziua de azi(probabil la fel de aberanta ca si celelalte) e ca schimbarea societatii si mentalitatii, curgerea lina si armonioasa a elementelor universului nostru redus la Pamant, depinde de mame si de stundenti. Adica de educatie si perioada de auto-educatie. Daca vrei sa fi bun si esti pe calea buna, o sa ai mult de suferit! O sa trebuiasca sa suferi toata masa de oameni cu diplome in marketing, care au trecut examenele cu minim 9 si care acum sunt mari si tari pentru ca asa cred ei ca sunt sau/si pentru ca asa se dau. Cand zic bun, ma refer la bun si practic, aplicat.

   Firma ta da faliment? E „management defectuos” sau „decizie gresita te marketing”. Daca ma duc si o intreb pe mama care-i diferenta dinte management si marketing o sa-mi zica „Tu copila numa’ prostii si gargauni ai in cap! Ma duc sa strang cartofii. Am nevoie de liniste sa ma gandesc cum reinvestesc profitul! Nu mai vorbi! Implica-te!(la cartofi)”. Si eu nu ma opresc explicandu-i ca ea e si managerul si omul de marketing! Si ca orice decizie pe care o ia e cruuuciala! CRUCIALA! Asta in timp ce mie imi cad nuci in cap si ea considera ca a strans suficienti cartofi incat sa reinvesteasca profitabil profitul, profi! Ca sa nu zic „şic!”.

  Ca sa poti sa fi bun, trebuie sa iubesti foarte mult ce faci, suficient de mult incat sa treci peste incorectitudini, peste parerile unora ca tu faci facultate de balet, peste faptul ca e o moda sa subestimezi studentul ca oricum se plange prea mult, peste gandul ca altcineva, cu un cult al personalitatii mai atractiv, o sa-ti sufle postul de sub nas, peste faptul ca majoritatea firmelor vor oameni mai putin pregatiti dar care, in nesiguranta lor profesionala, li se pare mai comod sa-si doneze dreptul de a lua decizii importante. E prea mare efortul ca sa nu mai vorbim de responsabilitate. Nu se merita!

  Poate sunt eu plafonata cand spun ca nu merita sa fi student(la orice facultate) la buget, cu note medii dar cu potential in a face treaba buna incercand sa fi cat de corect poti sa fi tu(si cat te lasa natura umana) cu toata lumea. 

 Merita sa faci psihologia la fara frecventa in timp ce te ocupi de o afacere proprie, de invarteli si roteli spre exterior a mainilor spre a ajunge la acel ceva de care sa nici nu te intrebi daca-l meriti sau nu, merita sa tragi pielea de pe ai tai, merita sa impui nu sa ceri frumos, merita sa stii cum sa te dai pe langa unii oameni sus pusi care asteapta de la tine sa le dai ce au dat si ei sa ajunga acolo. 

   Spun asta ca sa nu mai fiu intrebata de ce imi place mie Anonim, cei de la Parazitii si Raku cu „hai sa vorbim” si „egali din nastere”.

 Ce legatura are grafitti-ul? E refularea mea. E modul meu de a spune ca pot sa fiu la fel de aiurea ca si voi mazgalind ziduri! Scuipand cu un spray pe „truda” voastra. Urban-ul e replica mea. Si uneori, trebuie sa recunosti, oricat ar fi de „rebela” treaba, da bine pe „zidurile” comuniste de care ne lovim incercand sa facem diferenta. 

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

