Andrei si Chio

  Tot liceul am avut doi prieteni buni: Chio si Andrei. Nu stiu de ce m-au adoptat. Cred ca insistam mult. Stateam in prima banca de langa usa. Mi se spunea „farul”, „observatorul” si in alte feluri pentru ca nu stateam normal in banca ci spre clasa. Desi ma simteam izolata, ciudata si marginalizata mi-am dat seama dupa liceu ca eu am jucat un rol important in clasa aia. Credeam ca nu fac parte din nici o bisericuta ca pana la urma sa-mi dau seama ca faceam parte din toate, ca pana si prostul de Ghita avea nevoie de mine sa-i spun eu lui cat de prost e el si sa ma turez in mijlocul orelor. Urlam la el. Vedeam negru in fata ochilor si incepeam. La dirigentie cel mai mult. Atat de mult reusea sa ma enerveze Ghita ca ajungeam sa urlu „Ghita esti prooost” pana raguseam. Stiu ca toata lumea stia cum era Ghita. In pauze mergea sa-si culeaga cosasi din spatele scolii. Venea in clasa cu borcanu plin de goange. Nu asta ma enerva la el. Toata atitudinea lui de barbat chipes si dorit cand abia i se forma vocea ma enerva.

   Nu luam note mari dar scopul meu era mereu atins. Vroiam sa fiu la mijloc. Patru ani am reusit asta fara nici un efort, cu lectii de biologie si de fizica invate in pauza, cu teme copiate de la Andrei. Adevarul e ca daca Andrei facea o greseala la matematica, toata clasa facea o greseala la mate. Rar ma apucam sa eu sa rezolv ceva. Trebuia sa fiu depresiva pentru asta. In rest, citeam ce nu trebuia sa citesc si fugeam in locuri unde nu ar fi fost voie sa fiu.

  Chiuleam. Fugeam la Titu. La Titu stateam cate 6 ore invatand pentru admitere. La educatie fizica ma anuntau colegii cand se dadea vreo proba si mai dadeam si eu prin sala. Eram buna la educatie fizica si proful stia ca oricum ma antrenam in alte sporturi si scopuri.  In prima ora de fizica din liceu eu aveam un ochi vanat(negru defapt). 

  M-am imprietenit repede cu Titu. Cu toata lumea din Titu. Eram acolo, ca sefa a clasei mele, in sprijinul colegilor fugiti de la ore.

  M-am inteles cel mai bine cu Andrei si cu Chio. Astia doi si-au deschis putin mai mult sufletul cu mine. Si Lili si-a deschis sufletul cu mine cand a venit cu un cutit la scoala si mi-a zis sa ne taiem si sa ne bem sangele ca vampirii dar aia nu se pune avand in vedere ca nu mai stiam cum sa-i spun sa scoata cutitul din scoala sa nu ajung resposabila de posibile crime petrecute in sala mea de clasa. Eram totusi un om resposabil. Trebuia sa ma ocup cu decontul unor abonamente de transport de la mine din clasa. Le-am uitat intr-o coperta. Le-am descoperit dupa o jumatate de an. Erau ale lui Andrei si ale domnisorului Nicu. Andrei a zic ca nu-i bai si Nicu nu mai conteaza ce a zis din moment ce nu mai stiu.

    Cu Andrei si Chio eram in fiecare pauza. Stateau chiar in spatele meu si eu nu stateam cu spatele la ei. :-)). Asta cand nu ma agresa Dora, colega mea de banca fan Parazitii, cu cate o dorinta absurda de a barfi cu mine sau cu cate o prindere de tzatza. E hetero, avea o problema cu tzatzele mele desi eu una nu m-as prinde de tzatza. :-))))

    Eram mai prietena cu Andrei. Andrei vorbea mai mult cu mine si ca mine.

  Intr-o ora de religie Chio facea magarii cu fetele din spatele lui. Proful de religie l-a trimis sa mearga dupa diriginta sa vina sa-i spuna Chio dirigintei ce face el. Eu eram ascultata atunci. Bateam campii pe tema clonarii. Nu stiam decat tatal nostru dar avea 10 la religie. Omului ii placea sa ma asculte cum aberez. Cum ii explic eu ca e o diferenta a intre a fi umil si a fi umilit. Cum omul nu poate creea un alt om defapt ca-l creaza mama natura pana la urma si Doamne Doamne intra in scena pe undeva pe la finalul aburelii mele multumind pe toata lumea. Cu coada ochiului il vedeam pe Chio cum se plimba pe drum si sta gandit daca sa intre sau sa nu intre la Stan, local pozitionat vis-a-vis de liceu. Mi-a surprins privirea si s-a enervat tot pe Chio. A trimis-o pe Diana dupa el si dupa diriginta. Mare prostie. Pasarica(asa-i ziceam Dianei) s-a dus dupa Chio dar Chio a decis sa o duca pe Diana.

  Era perfect! Era ultima ora de religie. Ultima ora! Uram religia si profii care mi-au „predat-o”. Am zis sa ma lase pe mine sa plec dupa ei, in calitate de sefa a clasei. Am plecat dupa ei. Nu am precizat ca nu ma mai intorc.

  Media imi era incheiata de 10-le clonarii.  Am fugit toti 3 pe dig! Am cules maci cu Diana in timp ce Chio a facut baie in Mures. Ne-a prins ploaia. Pardon. Furtuna. Eu cu Diana tineam in brate buchete imense si fragile de maci. Am venit incet prin furtuna spre scoala. Incercam sa mergem ca prin ploaie si ne radeam ca ne lua vantu defapt. Ne-am udat pana dincolo de chiloti. Am intrat victoriosi in scoala lasand dupa noi o dara imensa de apa, cu uniformele lungite si latite de ude ce erau, cu zambet tempel pe fata si buchete imense de maci distrusi de vant si ploaie in brate.

  Nu, mie nu mi-a placut liceul dar mai vreau sa-l fac odata cu Andrei, Chio si cateva naive in peisaj.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

