Prima carte, prima cerere in casatorie

   Prima carte pe care am citit-o a fost Furnica si Porumbita de Lev Tolstoi. Aveam 5 ani. Invatam sa si scriu in paralel. Am inceput cu scrisul. Ma prosteam pe un caiet. M-a vazut o domnisoara si mi-a zis ca ce scriu eu acolo e un L mic de mana. Mi-a explicat ca daca-l fac mai mic e un E. Exersand am facut o pasiune pt formele lasate de creion. Intrebam cu ce litera seamana. Mi se spunea. Exersam. Invatam sa leg literele cand le citeam.

  Mi-a placut mult prima carte. Am invatat-o. Nu mai prea citeam. Stiam ce urmeaza: fiecare cuvant, fiecare virgula la care trebuie sa fac o pauza si punctul unde ma opresc. Stiam ca trebuie sa cred ca s-a terminat ce citeam la fiecare punct. Ma placea semnul exclamarii. Imi aduc aminte ca de ala uitam tot timpul si ma distram de ce iesea la final.

   Din putinele lucruri pentru care eram laudata asta era unu. Fata noastra stie sa citeasca tararam tam tam de parca as fi fost singura. Faceam o vizita verisorului meu care era in clasa intai. Pe el il puneau ai lui sa citeasca biblia.

   Ne-a pus sa citim. Eu din cartea mea superarhicitita si el din biblie. Se impotmolea tot la al 3-lea cuvant. Se rosea. Eu eram laudata. Scena penibila. Se simtea umilit. Eu nu-l observam. Nu-mi amintesc daca am realizat(sau priceput) ceea ce el simtea sau am recompus din ce mi-a ramas din amintiri(mi se intampla sa-mi amitesc reactiile oamenilor la diferite lucruri si abia mai tarziu sa le pricep). Asa ca nu sunt sigura daca m-am prins mai tarziu ca s-a simtit umilit sau il simteam atunci.

  Oricum, eram invidioasa pe el. Ma manifestam ca orice copil salbatic. Avea masinute, pistoale de jucarie, lego, papausi, de toate. Eu aveam un iepuras din plus cu urechi de sarma si lemn/ciocan/cuie(da, ma lasau ai mei sa umblu cu asa ceva) din care-mi faceam sabii si pusti. Primeam jucariile altora. Nu m-am simtit privata. Cel putin nu de ai mei. Tata avea imaginatie. Mi-a facut paralele, barne, franghii. A distrus o gradinita de flori aducand nisip peste ele. Mi-a facut o piscina din beton(pentru dimensiunile mele de atunci-acum arata ca o troaca). Mi-a desenat cu spray pt masini(avea un prieten mecanic care avea un prieten si tot asa) tot felul pe peretele din spate al casei.  A lucrat la un sablon. Imi placea sigla de la coca-cola. Asa ca a luat-o de pe o sticla. A adus-o la dimensiuni mai mari si mi-a facut-o graffiti pe piscina(aka troaca). Nu ma plictiseam. Aveam unde si cu ce sa ma joc. Nu stiam ca masinutele alea ale lui sunt scumpe sau ieftine. Stiam ca ai mei nu-si permiteau asa ceva pe vremea aia. Am primit o tricicleta. Fata de la care am primit-o a primit un Pegas. Mi-a ramas mica tricicleta. Asa ca am primit un Pegas de la cineva care a primit un Mountain bike. Stiu ca Mountain Bikeu l-am obtinut destul de tarziu printr-o istericala masiva la Romarta in Tg. Mures. Imi era supermic Pegasul! Dadea adolescenta peste mine si simteam ca ma fac de rusine.

  Da! Da varu meu avea masinuta de pompieri cu telecomanda pe vremea cand eu eram la nivelu tricicleta! Facea pe desteptu cu mine tot timpul ca el e mai mare si ca stie engleza si altele. Nu ne impacam si nu ne inghiteam deloc. Nu stiu cum dracu el mi-a facut prima cerere in casatorie. :-)))

  I s-a pus lui pata(copil fiind) ca el nu e maritat. Si trebuia sa se asigure ca se marita. Asa ca, odata pe cand eram transportati pe o dacie cu suport deasupra(noi eram pe suport, da, parintii nostri sunt niste oameni fooorte grijulii) mi-a zis sa ma marit cu el. Imi mai amintesc ca ma cacam pe mine de frica si nu mai stiam cum sa ma tin mai bine de suportul ala. Stiu ca ma piscau ochii de cata ventilatie imi facea soferu ala. Aproape ca plangeam dar nu eram deloc trista. Tipam de fiecare data cand treceam cu viteza printr-o balta. Ce mai! Imi placea. Acum descopar de unde am eu o inclinatie pentru sporturile extreme. Oricum, m-a cerut de nevasta. Cand am ajuns la bunica i-am zis ca eu sunt mica si ca eu nu ma marit. Insista. Zicea ca trebuie sa-i promit si eu eram destul de precauta cu promisu(adica daca-i promit lu mama ca nu mai fur ciocolata daca o gasesc de pe unde o mai ascundea de mine, am promis! Asta e! Stateam pana era prin zona sa-i explic ca desi eu cautam ciocolata am dat din greseala peste ea si ii ceream voie sa iau o tabla intreaga, daca promiti asta e, si faci). Nici ciocolata nu primeam cat vroiam eu. Primeam cand scapa cate o gaina afara din curte si imi dadea sa am energie sa prind gaina. Revenind la maritis. A zis ca nu trebuie sa-i dau raspuns atunci. Sa ma gandesc bine(o fi vazut ceva film, ei aveau tevelizor). Am cazut deacord s-o lasam balta pana crestem mari. :-)))

     Ne-am continuat certurile si neintelegerile.

  Cum am ajuns eu aici? A! Da! Mi-am dat seama ca se simtea umilit cu biblia si mi-am adus aminte ca se insoara. De parinti care-si pun copiii sa citeasca biblia cand inca nu stiu sa citeasca foarte bine vroiam eu sa zic. Si de aia care-si lauda copilu ca vezi doamne ce intelijent e el ca stie sa citeasca O carte.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

