Festivalul luminilor

  Am fost la festivalul luminilor. S-a tinut la cetatuie(langa belvedere). Lumanari, muzica, oameni frumosi ! Iata un motiv pentru care sa traiesti : lumina unei lumanari pe care s-o aprinzi.

  M-am urcat in taxi. Am crezut ca am incurcat locatia dar ne-a ajutat niste domnisoare. Am fost (con)dusa de o matahala de om vorbaret deci m-am simtit in siguranta. As vrea sa spun eu ce am simtit pe acolo dar nu cred ca calculatorul suporta entuziasmul meu. Pe scurt: a fost ca la inviere la inconjorul bisericii doar ca nu erai calcat in picioare si nici nu lalaia vreun preot vorbe citite si rascitite. Fara ritual ! Doar lumina!

   Coborand de la cetatuie m-am furisat in cafeneaua River ca sa beau o ciocolata cu cafea. Nu stiu exact. Am deschis meniul si am ochit o chestie cu nume fitos. Trebuie sa recunosc ca a fost foarte buna. Pana la urma River e o cafenea reusita pentru meniu, ca si unele produse pentru calitate. Cred ca nu prea as avea chef de povesti acolo si as prefera sa-mi arunc privirea inspre piata Mihai Viteazu.

  Ningea. Sau ploua. Undeva intre. Soseaua uda reflecta luminile masinilor : o dunga rosie, una galbena, alta alba. Hai, picteaza-mi, Domnule. Iti pictez, domnisoara, doar nu degeaba am inventat petrolul.

 As fi vrut sa ma grabesc. Sa pot sa ma ridic de acolo si o tai la fuga prin centrul gol. Asaaa, stati in casa pe vremea asta. Fix pe vremea mea v-ati gasit sa va ascundeti prin tot felul de locuri calde ?

    Nu-i nimic, e loc pentru mine ! Centrul e pista mea !

  Am sarit intr-un taxi in graba. Cum ma grabeam cumplit spre nicaieri nu am observat ca bubuia ceva muzica house in masina. Am cam strambat din nas la inceput. Taximetristul incerca sa-mi spuna ceva. Eu incercam sa-i spun ca nu-l aud. Ne-am inteles perfect pana la urma.

 -Langa infectiose ?

-Da, da ! De acolo vine apa calda !

-Ati spus ceva, domnisoara ?

-Da ! De acolo vine apa… calda.

-E bine acolo ?

-PERFECT !

 

 Incercand sa uit de pufeul de tupeu care a dat peste mine m-am lasat purtata pentru cateva minute de muzica aia. Stateam cu ochii intredeschisi incercand sa prind intre gene partea frumoasa a luminitelor aruncate de primarie peste oras cu ocazia si numai cu ocazia sarbatorilor de iarnaaaa. Pe care nu le prea apreciez dealfel.

  Si stand asa mi-am dat seama ca vreau un pahar de vin rosu defapt.

 Ajunsa acasa, am tras o fuga pana-n Zorki unde am baut un pahar de vin rosu si un shot de tequilla in timp ce am aflat din Adevarul de seara ca bebelusii adorm mai bine pe Oasis-Wonderwall decat pe cantece de leagan. Fascinant ! Faire Dodo. Nonono !

   Am stat putin acolo. Am stat. M-am uitat la cei din jurul meu incercand sa nu fiu insistenta. Pentru prima data in viata mea, doi oameni care se saruta intr-un loc public, au inceput sa aiba un sens. Un domn ma facea sa-mi doresc un aparat foto la cate pozitii si posturi lua si o domnisoara ma facea sa-mi doresc un aparat video. Asaaa. Arunca-ti parul pe spate. Zambeste. Si acum fa asa cum ne-am inteles. Priveste-l pe celalalt in ochi si asteapta sa te renasca, sa rupa Iadul de Rai si sa faca din tine Sfanta seductiei macar pentru o noapte. 

 

  Imi pare rau dar eu trebuie sa plec acum. Stiam ca e o… greseala ? Cat timp pierdut langa el, cel care promite si apoi nu se schimba niciodata. Dar de ce el nu e ? Sunt iubiri care ne cresc. (Laura Pausini-Strani amore : – ) ) ). Stiu ca « ne maturizeaza » era mai potrivit dar ce pot sa-mi fac ! J)

  Asa ca am plecat privind printr-un geam aburit cum ninge. Am vrut sa fug putin intr-un roman scris de un rus. Pe o straduta cu sens unic care da in alta, la fel de unica si de goala.

 Nu imi mai era frig sau frica. Tot ce se poate sa fi fost de la adevarul din vin.

 Am murit ieri. Asa traiesc acum.

  

 Daca citesti asta inseamna ca am ajuns intr-o cafenea cu wireless.

 Pace tie!

  

3 comentarii

  1. cu o zi inainte de festivalul luminilor, a fost o ninsoare alba si deasa care se transforma in apa. i’m in loooveeee….

  2. sunt eu, zana carabina.

  3. Si eu eram intr-un loc cu ploaie, noroi si iluzii in „ieri”-ul ala.😦


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

