Lesinatii

Stai sau mergi pe drum, intri in incaperi cu oameni, in sali de spectacol, in biserici, in cafenele, ii vezi in statia de troleu, in gara, peste tot. Mie toata lumea mi se pare lesinata. Nimic pe fata lor. Nici o idee si daca e una pare a fi stoarsa timid din altcineva.

Vorbesc incet. Si in toate locurile astea de care vorbesc acum am senzatia ca vorbesc prea tare daca spun ca lumea e lesinata.

Mai vezi asa, din Craciun in Paste, cate un copil mai rasarit si mai putin lesinat care urla de scoala toti mortii si lesinatii ca de ce nu i-ai luat masinutza dar in rest e prea multa liniste. Si prin liniste inteleg absenta cuvintelor nu neaparat absenta zgomotului de fond. Oamenii merg inceeet, se misca greu desi nu sunt batrani sau aplecati de lanturile de la curea, nu toti. Recunosc, mai trece cate o femeie frumoasa sau un barbat chipes dar nu ei fac galagie ci imi fac eu singura galagie de prezenta lor chiar si asa lesinata, ritmica, impecabila si muta.

Privirile se intalnesc rar, zambetele(chiar si alea de politete) apar si mai rar pe chipul trecatorilor, toata lumea are treaba si cand ajunge in dureroasa situatie de a face treaba cel mai probabil sunt pe mess exprimandu-si dorinta de a se tira acasa unde pot sa fie lesinati si fericiti alaturi de cei lesinati si dragi lor. Le mai tulbura vesnica liniste cate un coleg satul de atata liniste care-si baga coltii intr-un mar „bio”. Privirile se intorc malcom spre el si stii ca de acolo in colo fiecare mar pe care ei o sa-l vada sau o sa-l manance o sa fie bio.

Nu se intampla nimic. Trec anii si nu se intampla nimic. Nici macar un strop de panica nu le tulbura trecerea dintr-un loc plin de lesinati in altul.
De netulburat. Sunt toti niste iluminati. Niste leceferi nemuritori si reci.
Ioi, Domne! Daca ma mai gandesc mult la ei o sa incep sa am probleme respiratorii de plictiseala!

38 comentarii

  1. kiar crezi ca au dc sa se bucure?hai sa-l luam spre exemplu pe x…care tocmai a trecut prin fata ta si tu il vezi „lesinat”…oare dc o fi lesinat?…pai se gandeste care are de platit rate la vreo 3 banci…2 deja il suna in disperare ca n-a mai trecut pe la ei de 2 luni…nevasta-sa s-a imbolnavit de nervi din cauza ratelor…fiusu ii in clasa a 9 -a si-i emo..ii cere bani lu’ tasu’ pt PLACA!! fisa e a 7-a si s-a incurcat cu un roakar si demult nu mai mere la scoala…jobu ii ca draq…si de curand a fost anuntat ca s-ar putea sa si-l piarda ca de’ ii criza!
    in aceste conditii care ar trebui sa fie starea de spirit a lui x? daca raspundeti corect veti primi o agenda cu sigla mol!:P

  2. lol immortal_love faci trafic cu agende mol?:))))

  3. pai daca am!!

  4. @Immortal_love: Eu! Eu! Stiu! Stiu! Tu chiar crezi ca X se simtea altfel decat lesinat inainte sa se casatoreasca? Eu zic ca ar trebui sa se simta nervos acum chiar daca si inainte era lesinat! Furios chiar! Si ar trebui sa-si traga nevasta in pat si sa o ia in brate. Si sa-l ia pe emo si sa mearga cu el la un film sau sa asculte impreuna cu el Tokio hotel! Si ar trebui sa o traga pe fiica aia la o discutie si sa-i explice ei cum sta treaba cu facutul copiilor si care-i faza cu baietii astia tari, mari si cool. Si zic ca ar putea sa accepte ca rocker nu e chiar atat de nasol pe cat pare! Adica se poate si mai rau… manelist.(Rockeru ce varsta se presupune ca are?). In ultima instanta ar putea sa se gandeasca ca inca poate sa-si educe fiica de 12-13 ani. Nu e chiar atat de tarziu pentru a fi pedepsit.
    S-ar putea sa nu fi dat raspunsul corect! Pot sa mai incerc odata?
    X trebuie sa se gandeasca serios sa-si alimenteze masina de la MOL! Daca nu are masina atunci isi vinde nevasta si isi cumpara o dacie :-)) ca sa vina la MOL cu ea! E mai bine asa zic eu. Si ar trebui sa se posteze in fata la MOL si sa sara-n sus si-n jos urland: „La MOL nu se termina veci petrolu!”
    Apai daca chiar nu poate alimenta de la MOL poate sa mearga pe la pompele de la MOL si sa cante: „Da-i cu benzina pana-n ziua! gal gal gal pe soseaua gatului, sa-ti ajunga pana-n suflet, gal gal gal, ca io-s in situatia asta nasoala si tu iti alimentezi masina de la MOL ma?”
    Apai eu zic ca m-am straduit si merit o agenda! Gata completata. :-))

    @Fireworks: recunoaste ca vrei agenda cu MOL. Mica sau mare(cam cat un bloc de desen) :-))

  5. pai nu-i corect! ca acum trebuie sa fac eforturi mari s-o completez…nah ca mi-o trebuit sa dau agende!

  6. Eu zic ca X nu era lesinat inainte sa se aleaga cu o nevasta bolnava de nervi, un fiu pentru care sinuciderea e o moda, o fiica insarcinata la 14 ani <–toate luate in rate. Oamenii chiar au motive sa fie lesinati, deprimati sau cum vrei sa le mai zici. Nu trebuie sa presupui automat ca daca de-abia s-au dat jos din pat azi dimineata cand le-a sunat dracia de ceas la 6 juma, desi ar fi preferat sa zaca toata ziua cu patura-n cap e pentru ca sunt din nastere oameni lesinati, fara pic de vlaga si interes pentru tine. Viata-ti mai da si cate o palma din cand in cand pe care e mai greu, vorba filmelor „to take it like a man”.

  7. Cat despre MOL, daca tot e criza, hai sa mergem la PETROM

  8. la petrom s-ar putea sa ai surpriza sa-ti inghete benzina sau motorina…dar daca vrei sa te amuzi…succes!

  9. nu inteleg dc trebuie sa-i condamnam atat pe „lesinati”…si eu sunt cateodata lesinata nah…am tupeu s-o recunosc si sunt convinsa ca si voi sunteti din cand in cand lesinate/lesinati!

  10. Pai eu le luam apararea, tocmai pentru ca sunt o LESINATA care tre sa se ridice din pat dimineata sa mearga la un job nasol si chiar imi vine greu sa-mi arat dintii pe drum intr-un zambet fortat doar pt ca trec altii pe langa mine care ma considera lipsita de vlaga. Da, sunt! Si? Toti avem momente proaste! Scuzati-ma ca nu dansez in ploaie!

  11. Si poate ca o sa incerc cu Petromul. Poate asa imi smulg un zambet🙂

  12. decat sa incerci cu petromu’ mai bine iti povestesc io ceva amuzant!

  13. Spune tot!🙂

  14. amu niii?

  15. pai cand?

  16. bine…o sa-ti povestesc o faza pe care i-am povestit-o si lu’ smochina..ea a ras..deci e de ras…intr-o dimineata un client o suna pe colega mea…super nervos…si nesimtit…si incepe s-o ia la pertu pe biata fata…si ia ce crezi ca-i zice…”va rog frumos sa nu-mi mai vorbiti la persoana intai…vorbiti-mi la persoana a doua!!”
    ……………..

  17. Amuzant🙂
    Desi totusi cred ca ar fi mai amuzant sa ma risc cu Petromul, sa raman prin centru cu masina, sa ma claxoneze toti nebunii si sun un prieten, poate doi sa sufle in rezervor sa se dezghete.
    Nu ca nu as fi patit-o sa raman fara motorina in centru, sa fiu claxonata 2 ore si sa rog o prietena sa fuga in pompa si sa care un bidon de 5 l dupa ea, pe jos, 3 km ca apoi sa ne dam seama ca nu avem palnie. Sau sa-mi puste motorul in centru la 12 noaptea si sa sun niste prieteni care au aparut beti si mi-au impins masina pe contrasens. Si m-au mai si sunat a 2-a zi sa-mi spuna sa nu zic la nimeni ca am impins-o ca e posibil sa se fi stricat de tot motorul din cauza impinsului.
    So…poateraman totusi la genul asta de umor ca mi-e mai familiar🙂

  18. haha…intr-adevar e mai amuzant ce patesti tu..hai sa-ti vand un pont…zilele astea petromu de pe calea turzii are motorina de vara asa ca daca alimentezi de acolo ai toate sansele sa-ti inghete in rezervor!eu zic ca te-am ajutat destul sa-ti indeplinesti visele.

  19. haha cand o sa-si deschida smochina blogu’ o sa se socheze…hihi

  20. Zilele astea Petromul de pe Calea Turzii are o oferta foarte variata (stii femeile alea „frumoase” ce stau pe marginea drumului si-ti promit marea cu sarea pe un bon de masa🙂 ), dar asta nu inseamna ca trebuie sa profitam de toate ofertele. Desi…daca bag motorina de acolo si imi ingheata in rezervor, cu 2 bonuri de masa ma aleg cu vreo 3 suflatoare in rezervor pe cinste si s-a rezolvat problema🙂

  21. mda vad ca gasesti la orice solutii. da sa stii ca femei d-alea „frumoase” gasesti si la molu dcp calea turzii…asa ca daca cumva dai gres la petrom mai ai o sansa la mol.

  22. @immortal_love: Se considera deja completata cu prima pagina scrisa. Nu ma mai fierbe! Am castigat sau nu o agenda MOL?

    @inzigzag: X probabil nu era lesinat dar avea o mare inclinatie spre.
    Nu m-ai inteles. Nu vreau sa-mi zambeasca mie. Sa zambeasca lumii. Sa realizeze ca au o viata pe care nu e foarte inteligent sa si-o termine intr-un infarct, bolnavi de inima de atata stres. Sa inteleaga ca e vina lor daca au ajuns lesinati(sa-ti pierzi incet incet interesul pentru tot ce te inconjoara si sa-ti bagi picioarele nu e chiar o calitate) si sa priceapa naibi odata ca ceilalti nu sunt responsabili pentru lesinarea lor asa cu nimeni inafara de mine nu e responsabil de caderile, depresiile si revenirile mele.
    Poate ca nu ai vazut niciodata cum imi iau eu palmele. I take them like a real woman! Pe alea scurte si venite pe nebanuite le tratez ca si cum la fel o sa si dispara. Si pe alea lungi de o viata care ma dezechilibreaza le plang, le vorbesc, le intorc pe toate partile, formulez o strategie si le astept sa se intoarca. Uneori solutia lor e la fel de lunga cat o viata dar ma ajuta si faptul ca recunosc de la o posta momentul potrivit. Si daca nu-l vad… uneori nu e nimic rau in a pierde. De aici nu pot sa gandesc decat intr-un stil muieresc: tot raul spre bine!

    @ in rest: petrom? mol? petrom? mol? lesinati? pompa 3? oameni mici si verzi pe pluto? :-)))

    @ Eu nu te cunosc chiar atat de lesinata. Mai degraba ma refeream la starea de spirit a oamenilor in general. Sa zicem ca daca mergi pe drum prin Budapesta iti sare in ochi ca nu sunt la fel de lesinati. Da, Romania e o tara cu multe probleme dar nu e chiar atat de justificabil cand te gandesti ca toata lumea are probleme pana la urma! Eu zic ca noi tindem sa dam vina pe altii pentru toate probleme noastre ca sa nu mai spun cat de pesimisti suntem cand vine vorba de rezolvarea lor.
    Ceva de genu: Gata, frate! A dat dracu de mine! Tre sa take it like a man! E sfarsitul lumii, ce mai. Astept de la cei din jurul meu sa ma planga. Am fost un om bun si pe mormant vreau sa-mi scriti citatu asta.
    Suntem… cum naiba e cuvantul ala… ajuta-ma putin, fatalisti? nu! Atunci cand ai probleme si ai senzatia ca s-a sfarsit lumea… Cum naiba se spune! Nu stiu. Ma pierd si oricum am senzatia ca tre sa vorbesc cu tine super raspicat si in foarte multe detalii ce trebuie precizate pentru a evita eventualele intoarceri care nu au legatura cu ce vroiam sa zic si deschid mereu alte discutii. Asta e vina mea! Mi-o asum.
    @inzigzag: Apropo de vlaga. Daca ma trezesc la 7, sunt la scoala sau la munca de la 8 la 8 cu siguranta sunt obosita avand in vedere ca depun atat efort fizic cat si psihic. Si ce daca? Nu sunt prima si sunt atatia oameni care-si arata si demonstreaza lesinarea de parca ar fi o virtute, o realizare, o stare a omului serios, important si ocupat. Asa ca la 8 seara ma duc la o piesa de teatru. Fug de ma rup sa ajung la ea. Ajung. Ma simt bine si realizez ca uneori am nevoie de lucruri simple care sa ma ajute sa nu fiu lesinata. La 12 noaptea pot sa ma culc implinita si obosita chiar daca am fost facuta troaca de porci, chiar daca mi s-a raspuns ca si nu sunt decat un cacat de student, chiar daca sunt judecata pentru ca bat pasul pe loc, chiar daca trebuie sa dau raportul unor oameni care nu ma vor ci vor lucruri de la mine, chiar daca am urcat un deal de 5 ori si de tot atatea ori l-am coborat.
    Intr-un final pentru simplul fapt ca la sfarsitul programului fac ceva pentru mine sau pentru cei din jurul meu, ceva sa fie putin mai bine chiar daca asta inseamna sa storc din mine ultimul strop de vlaga, ajuta foarte mult.

    @immortal_love: Nu am nimic cu lesinatii inafara de faptul ca nu ii inteleg. Sa fi lesinat azi si maine e o treaba, sa fi lesinat un an e deja un obicei prost.
    E ca si faza cu vanzatoarele, daca iti vorbesc frumos altfel iesi din magazin. Daca nu-ti zambesc te gandesti ca nu au chef sau ca au ceva pe suflet. Daca nu le-ai vazut niciodata zambind in ani de zile de cand frecventezi magazinu… apai da-o naibi de treaba, pana cand. Si daca crezi ca asa e ea vreau sa stii ca mie nu mi se pare interesanta doar pentru ca e lesinata.

  23. @inzigzag: vrei sa-ti zic eu una si mai amuzanta?
    Mie mi s-a intamplat odata sa ma dau peste cap pentru cineva. Il avea pe „vinocatre”. Si dupa ce m-am agitat in jurul ei de m-am imprastiat si-a pierdut cheful si butonul verde de la telefon…🙂
    Acuma bineinteles ca nu se compara dar te-ai duce sa impingi masina pentru unu dinaia care ti-au impins masina?

    @immortal_love: Inca sunt putin surprinsa! :-)) M-ati surprins placut! :-)))
    @inzigzag: Sarea cu marea?? :-))) Asa-i spune acum? :-))))

    @

  24. Eu ma duc inapoi la lucru. Nu am net acolo. Va pup.

  25. ai castigat!ai castigat!da-ti repet scriu extrem de urat!caligrafic..urat urat naspa…

  26. Fiecare cu lesinarea lui si cu obiceiurile lui proaste. Nu traim ca sa parem interesanti pt altii, cel putin eu nu. Daca ma simt lesinata, o sa fiu lesinata; un an, doi, cat o fi…cui nu-i convine nu tre sa stea prin preajma. Sau ce-ar fi sa incepem sa ne prefacem? Happy, happy, joy, joy!

  27. Cat despre carburant…cred ca trec pe gaz. De la OMV🙂

  28. lubrifianti nu-ti tre’?

  29. depinde de care🙂

  30. de calitate superioara marca mol:P

  31. No! Trafic de agende inteleg dar trafic de lubrifianti e prea mult.

  32. am si pt tine o oferta!

  33. De lubrefiant?:-/

  34. vrei de altceva?

  35. Da’ eu nu vreau lubrefiant🙂

  36. dar?

  37. Oferta la nisip de pisici nu ai?

  38. nu comercializam!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

