O baie, logic!

Tu crezi ca ce spui are vreun sens. Ai auzit de logica. De claritati. De simplu. Ai nevoie de asta. Te simti protejat(a) asa. E normal. E echilibru. E banal dar totusi asta ai ales. Iti place banalul asta. Iti place simplu mai mult decat simplitatea. Ai intotdeauna cuvinte sa spui ce simti. Nu trebuie sa lupti. Ce faci tu seama a lupta.

Contra argument ilogic pentru logica:

Stau lipita de vana goala si rece. Tresar si simt cum nervii nu au continuitate. E ca si cum divinitatea canta la pianul nervilor mei. Acum nu inteleg de ce am acceptat sa ascult „coarda nervoasa”. Ne e o coarda. E o clapa, defapt. Ma canti cumva? Incanta-ma nervos!

Imi ridic piciorul lenes si obosit. Dau drumul la apa. Caaaald. Nu au cum sa aiba continuitate! Nu au nici o logica. Picioarele mele se bucura de primul val. Picioarele mele racesc apa. Imbratiseaza-ma, apă! Nu inteleg de ce nu fac baie mereu asa, imbracata. De ce nu ma las sa fiu martorul tactil al umplerii tale, ma vană?
Stiu ca o sa ma incalzesc de tot. Privesc tavanul. Igrasie. Etajul trei nu-si repara robinetul spart. Ma joc imaginandu-mi forme in umezeala. Imi inchid ochii. Simt mirosul de mucegai in nari si incerc sa-mi dau seama cu ce seamana pentru mine. Gasesc ca seamana a copilarie acum.

Lumina nu prea e. E prea inalta baia si nu ajung la bec. Prind becul intre degetul mare si aratator. Imi misc degetele ca si cum l-as desfileta.
Opresc apa si aud pianul vecinului de la 3. Vecinul meu nu exerseaza la ore fixe! Ma bucur mult de asta. Raman incantata de surpriza lui cantata.

Ma las sa cad de tot in vana. Fac yoga sub apa, asa imi place sa cred. Imi place sa cred ca asa imi intaresc plamanii. Ma linistesc. E bine sa fii calm sub apa. Altfel, nu rezisti foarte mult. Daca nu te gandesti la nimic e cel mai bine. Aud pianul vecinului sub apa. Zambesc si incerc sa-mi deschid ochii. Mai demult, mult mai demult, erai sub apa intr-un bazin si incercai sa ma convingi sa-mi deschid ochii. Vroiai sa-mi arati ca te pot vedea sub apa. Mi i-am deschis odata. I-am intredeschis. Si te-am vazut cum te strambai si imi zambeai sub apa. Te-am mintit cand s-a terminat oxigenul. Am iesit agitata la suprafata si m-am plans „Nu pot, tati, imi intra genele in ochi, ma dor ochii, nu, nu te-am vazut”.

Ce frumos suna pianul ala. Nici un cd sau piesa pe care o ai nu se compara cu sunetul asta. Defapt nici o copie nu se compara cu originalul, sunetul autentic. Dar sub apa e si mai si. Daca as putea sa vad microorganismele care fac baie cu mine acum. Sunt sigura ca danseaza la vibratiile clapelor.
De fiecare data cand imi deschid ochii sub apa, inainte de orice, te vad stambandu-te si zambind in fata mea. Te proiectez pe suprafata apei. Uneori de aia si ies, ca-mi vine sa rad de tine.

Ma ridic si tu ma atingi usor pe umar, javra deghizata in pisica!
-Ce te stambi?
-Miau
-Da, sunt uda, ar trebui sa-ti fie frica de mine acum…
-Miau
-O sa cazi in vana daca te mai plimbi multa asa
-Miau
-Sa nu spui ca nu ti-am spus
-Miau
-Ce tot spui tu acolo… Tu nu inveti niciodata din greseli, nu te minti ma, fraierica! Si stii tu ce norocos esti.
-Miau
-Imi dai un prosop?
-Miau
-Daca nu-mi dai, ies asa uda si te imbratisez.
-Miau
-Miau?
-Miau

Ies. Trebuie sa ies de aici. Fuge javra de mine. Ma intalnesc in oglinda. Cuvintele pe care mi le spun isi au ecoul in imagini.

Trairile mele nu au un sens pentru tine. Normalul e o minciuna. Exista doar bolnavul, normalul e pentru control. Logica… logica nu mai e logica daca poti sa spui „logica mea”. Nu esti in siguranta.
Eu sunt nebuna pentru ca uneori am incredere in tine. Cu siguranta ai si tu nebunia ta in privinta mea.
De parca exista reciprocitate in lumea asta ilogica.

5 comentarii

  1. Da, imi place banalul meu, echilibrul meu, claritatea mea si logica mea. Asta am ales. Cat despre incredere, da-o cuiva care o merita, m-am saturat s-o cersesc la nesfarsit. Lasa-ma sa-mi traiesc normalitatea

  2. Normalitatea de care ma acuzi atat. Imi cer scuze ca nu sunt mai speciala, dar asta e: fiecare cu cat ii e dat. Jos palaria pentru cei inzestrati.

  3. 1. Esti speciala.

    2. Esti sigura ca am scris-o gandindu-ma la tine?

    3. Increderea nu se cerseste.

    4. Imi pare rau ca nu am incredere insa am un motiv sa o fac. Nu am avut niciodata incredere ca specia umana(nu tu in mod special) stie sa-si spele rufele acasa.

    5. As vrea sa intelegi ca esti libera sa-ti traiesti normalitatea si jocurile impresiilor nu ma prea provoaca in momentul asta. Ok, am inteles. Eu nu te las sa-ti traiesti normalitatea. Dar mai stiu ca orice as face sa fac bine nu-mi iasa. Daca te las sunt naspa. Daca nu te las si te provoc sa arati cat de mult iti reprim eu libertatea normalitatii tale si cat de deplasata sunt eu in tot amalgamul lucrurilor ce ma definesc… we have a winner! Nici asa nu-i bine, ai observat? Asta-mi da de inteles ca si tu iti dai seama ca nu-i bine da’ nici tu nu stii de ce nu e bine. Cum nu poate fi si vina ta clar ca nu e bine din cauza mea deci LOGIC ca trebuie sa jucam un sah LOGIC in urma caruia o sa ramanem amandoua pe partea noastra de tabla si amandoua in sah mat. Ma bucur ca ai gasit solutia aici.

    6. Nu te acuz, eu sunt de vina pentru toate probleme tale si pentru ca, din pacate, nu am reusit sau nu am gasit solutia lor in mine.

  4. In baia fiecaruia se scurg siroaie de regrete, picaturi de reprosuri si aburi de vise spublerate. intrebari, intrebari, intrebari. in baia fiecaruia ar trebui sa fie un colt al sinceritatii in care sa se raspunda la o singura intrebare: „am facut TOTUL ca sa fie bine?”

    PS. accept orice repros cu conditia ca doar o milisecunda sa ne raspundem in gand la intrebarea de pe perete:)

  5. erata: vise „spulberate”


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

